DotDotDot.


0

Oktober + November.

Dua bulan keramat.
Dua bulan ingatan.
Dua bulan kenangan.

Hati tak de langsung rasa nak memikir, meluah, menulis...tapi aku belajar menilai. Teringan pesanan seorang rakan, ada 2 tanggungjawab kita sebagai umat manusia. Manusia--Tuhan. Manusia--manusia.

Kesalahan aku kepada Allah yang Esa. Hanya Aku dan Allah yang tau.
Tapi...kesalahan aku kepada umat manusia? Erm..sekali buat salah, aku boleh maafkan. Kalau berulang kali...ntah la. Tau. Orang akan cakap "sedangkan Nabi ampunkan umat..." Aku bukan nabi. Aku hanya umat dari nya.

Ntah la.

Fikirla.

"Maaf, jika di ucap sekali seperti berjanji tidak akan berulang lagi. Dan ia perlu ikhlas. Bukan semata-mata hanya ucapan dari bibir untuk kesenangan hati masing-masing."

0 Response to "DotDotDot."

Post a Comment