Hijrah.


0

Alhamdulillah. Bertambah hujung numbor untuk umat Nabi Muhammad dan Kaum Hawa di muka bumi ini. Syukur. Sujud aku kepada-Mu, Ya Allah.


1431H

Macam-macam dugaan-Mu. Tapi aku redha. Sedar. Setiap yang berlaku ada hikmah di sebalik kejadian. Kejadian adik yang berlaku pon sudah sampai ke panghujung. Ayahku pon sudah hampir sembuh. Tapi kelahiran Muhammad Izz Rayyan, anak buah pertama tuk ku buat kami sekeluarga melupakan kisah sedih. Terima kasih Ryan beri kami cahaya. Alhamdulillah.


Ahad yang baru lepas ni, 5hb Disember 2010, pakcik saudara aku 5 sekeluarga excident melibatkan truck tentera di Port Dicksons. Ngeri. Tak mampu nak terbayang anak kecik kak Nana tersepit di bawah tempat duduk pemandu. Allahuakbar!. Erm..Patot la banyak petanda sebelum kejadian. Kisah kemalangan ngeri ni tersebar serata Malaysia. Iktibar. Akibat kecuaian orang lain, orang lain pulak menjadi mangsa. Dari Allah kita datang, kepada-Nya kita kembali. Sabar Iwan dan Lek Agun..Allah sayang mereka. Tempat mereka insyaAllah di syurga. Doa. Al-Fatihah. http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Beria-iaingintukarcatkereta/Article/index_html


1432H

Allah, aku tahu. Setiap yang berlaku ada hikmah di sebaliknya. Aku pohon permudahkan segalanya. Aku tak mampu nak menanggung segala. Aku tau. Engkau lagi maha mengetahui. Amin.


Nota: Aku teringat arwah kakak sepupu aku, Kak Nor yang meninggal kemalangan ngeri di Kelantan pada hari raya (lebih kurang) 10tahun lepas. Al-Fatihah.

0 Response to "Hijrah."

Post a Comment