Karma.


0

Harini. Pagi indah. Burung terbang sekawan riang. Hitam putih merah biru kuning. Cahaya gemerlapan. Udara segar. Kita berkongsi udara.

Pause*

Serius. Indah lepas hujan. Cuaca cantik sangat. Rugi plak ku tak bawa camera--Holga. Ia mengindahkan filem-filem ku. Sambil drive-Meg and Dia's song-100km/j-cukup tenang. Lantak la derang ikot belakang ku. Kau nak cepat pegi ikot jalan udara tapi, jangan lupa mengucap. Lorong aku, aku punya pasal nak bawa perlahan ke laju. Huh~

Pastu, mata aku leka gila tengok se-group burung terbang. Burung ape..ku tak tau. Cemburu. Mula la aku berangan. Kalau la aku boleh terbang, bebas, untung aku. Takyah la nak withdraw tuk minyak kereta. Jimat dah. Tp, alhamdulillah. Aku dilahirkan manusia. Ada akal. Ada minda. Ada anggota. Ada perasaan. Ada jiwa. Tu paling penting--JIWA. Kalau binatang mesti dah ramai anak luar nikah. Hehe.

Dan tak pasal-pasal aku leka, tetiba burung terbang tadi terhempas kat jalan. Fuhh! Gila. Tak pernah aku terpikir, terlintas di benak: Burung pon boleh eksiden??!! Gila rare! Muka burung tu gila syahdu. 1st time ku nampak camtuh. Ye la. Burung bukan kene ikot lampu isyarat pon boleh eksiden. Kata bebas. Bebas sampai lupa diri. Last. Terbantot nak jadi burung. Boleh mati katak woo!

Aku bersyukur aku manusia. Kejadian Allah paling indah.

Insaf.


Nota: Burung--utus kan sayang ku padanya. Ya?!

0 Response to "Karma."

Post a Comment